Ouderraad

Een ouderraad (OR), ook wel oudervereniging of oudercommissie genoemd, is een groep van ouders die zich heeft georganiseerd en verbonden is aan een school. De OR kan verschillende taken op zich nemen. Een belangrijke taak van de OR is het innen van de vrijwillige ouderbijdrage en het organiseren van activiteiten met het geld van deze bijdrage.

Wij zijn een groep van enthousiaste ouders die samen met creatieve schoolleden mooie herinneringen creëren voor de leerlingen. Weet je nog hoe leuk het was toen Sinterklaas weer op school kwam? Hoe magisch de school voelde tijdens Kerst? Of hoe gezellig het aan het paasontbijt was?

De activiteiten die wij organiseren zijn:

- Sint Maarten

- Sinterklaas

- Kerst

- Voorjaar

- Pasen

- Koningsspelen

- Spelletjesavond

- Vossenjacht

- Afscheidsavonden

Denk hierbij onder andere aan:

Het versieren van de schoolgebouwen, het inkopen van het snoep voor Sint Maarten, het verzorgen van het paasontbijt, het huren van kraampjes bij de Kerstmarkt, en het uitschenken van de drankjes tijdens de afscheidsavonden. Tevens voeren wij ook nevenactiviteiten uit, denk hierbij aan de versiering bij de opening van het schooljaar of het evenement ‘op de koffie bij de OR’.

We hebben het erg gezellig binnen de OR, we werken goed samen maar we kunnen het niet alleen. Voor de verschillende activiteiten worden er ieder jaar commissies gevormd, deze bestaan uit leden van de OR en hulpouders. Daarnaast is alle hulp, naast de commissies, ook zeker welkom.

Wil je meer informatie over de OR, wil je ons helpen, of wil je gewoon eens meekijken tijdens een vergadering, dan kan je altijd contact met ons opnemen. or@bavinckschool.nl

Het team:

Morgan, Laura, Marieke, Wim, Amanda, Karin, Danielle, Marije en Saskia.

Fotoalbums

Ouderraad